تمامی قیمت ها در تاریخ بروز هستند، به راحتی ثبت سفارش کنید

ادوات کشاورزی بریمانی

تمامی قیمت ها در تاریخ بروز هستند، به راحتی ثبت سفارش کنید.

انواع علف تراش ها و اصول نگهداری از علف تراش

در این مقاله از ادوات کشاورزی بریمانی میخواهیم درباره ی انواع علف تراش ها موجود در بازار ایران به همراه ویژگی های آنها، انتخاب بهترین گزینه خرید برای شما با توجه به شرایط استفاده و نیاز شما، راهنمایی راه اندازی اولیه علف تراش ها و اصول نگهداری از علف تراش صحبت کنیم.

فهرست مطالب

علف تراش یا علف زن چیست؟

علف تراش یکی از تجهیزات کشاورزی و ابزارهای باغبانی است ، که برای راحتی جایگزین ابزارهای باغبانی و کشاورزی سنتی مثل داس، قیچی باغبانی و اره شده است.از علف تراش ها برای برش و اصلاح گیاهان مثلا برای کوتاه کردن علف ها ، شخم زدن زمین، اصلاح شمشاد ها، برداشت بعضی از محصولات کشاورزی مثل برنج با الحاقی مخصوص استفاده می‌شود. علف تراش ها از بخش های مختلفی مانند موتور ، تیغه، دسته و ملزومات دیگر تشکیل شده اند.

 

کاربردهای علف تراش

  1. برش، هرس و اصلاح یونجه و چمن
  2. درو کردن گیاهان مختلف مثل برنج
  3. کندن علف های هرز و تمیز کردن گیاهان اطراف حیاط
  4. شخم زدن زمین، اصلاح شمشاد ها

علف تراش ها انواع مختلفی دارند که لازم است در هنگام خرید حتما از  انواع علف تراش ها و نیاز خود اطلاعات کافی داشته باشید.

 

انواع علف تراش ها

انواع علف تراش ها

انواع علف تراش ها به دو صورت شارژی و موتوری (دو زمانه و چهار زمانه) در بازار موجود هستند.

 

انواع علف تراش ها ؛ علف تراش های شارژی :

این دسته از انواع علف تراش ها با نیروی محرکه از یک موتور برقی که قابلیت کارکرد با برق تکفاز را داشته و از طریق دوشاخه به برق اتصال پیدا می کند، کار می کند.

نکات مثبت : این دسته از علف تراش ها با باتری و موتور الکتریکی کار میکنند و کاربری بسیار آسان تری نسبت به علف تراش های موتوری دارند؛ از جمله ویژگی های اصلی علف تراش  شارژی یا برقی بیصدا بودن آنها در مقایسه با انواع علف تراش موتوری آن است، نگهداری و استارت موتور و شروع به کار آنها بسیار آسان تر میباشد.

نکات منفی : از انجایی که در خرید هر محصول باید خدمات پس از فروش و تهیه اسان قطعات یدکی ان محصول را نیز در نظر بگیرید، باید در نظر داشته باشید که زمینه استفاده از این نوع علف تراش ها در کشور ما کم است و پیرو آن پشتیبانی ازباب فراوانی قطعات و یدکی این نوع علف تراش ها فعلا در وضعیت مطلوبی نیست. همچنین تمام شدن باتری میتواند در جایی نا مناسب کار شما را نیمه تمام بگذارد.

 

انواع علف تراش ها ؛ علف تراش های موتوری:

علف تراش های موتوری به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند: علف تراش دو زمانه و علف تراش چهار زمانه.

علف تراش های دو زمانه: در این نوع علف تراش ها شما میبایست روغن و بنزین را با درصد ترکیب مشخصی مخلوط کنید و در داخل باک علف تراش که معمولا 4 لیتری هستند بریزید.

علف تراش های چهار زمانه: در این نوع علف تراش ها شما باید روغن و بنزین را به صورت جداگانه در داخل موتور علف تراش بریزید.

ادوات کشاورزی بریمانی فعلا با توجه به کیفیت پایین بعضی از قطعات علف تراش های چهار زمانه موجود در بازار مثل کاربراتور و کم بودن زمینه قطعات و تعمیر کاران این دستگاه ها استفاده از موتور های  چهار زمانه را به شما پیشنهاد نمی کند.

 

انواع علف تراش های موتوری دوشی و پشتی

علف تراش های موتوری چه دو زمانه چه چهار زمانه در دو نوع دوشی و پشتی وجود دارند.

علف تراش دوشی: این مدل از علف تراش ها دارای یک لوله انتقال قدرت ثابت و مستقیم از موتور به تیغه متحرک هستند و شما با استفاده از یک بند مخصوص که به دستگاه متصل میشود علف تراش روی شانه های شما آویزان میشود و شما از ان استفاده میکنید.

علف تراش پشتی: در این مدل از علف تراش برای موتور دستگاه یک محفظه ای به صورت کوله پشتی طراحی شده که با دو عدد بند معمولی مانند یک کیف دوشی روی پشت شما سوار میشود و حمل آن به نسبت راحت تر خواهد بود و با استفاده از یک شفت واسط و انعطاف پذیر انتقال قدرت از موتور به تیغه علف تراش انجام میشود.

 

بهترین برندهای انواع علف تراش ها در ایران

در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور همه ی انواع علف تراش های موجود در بازار ساخت کشور چین هستند، درست است که ساخت کشور چین هستند ولی علف تراش های چینی بسیار با کیفیت در بازار وجود دارند. ما طبق تجربه انواع برند های علف تراش مختلف در رنج قیمت های مختلف،  بهترین برند های انواع  علف تراش ها در ایران را به شما میکنیم. که تجربه فروش آنها را سالها داشته ایم و میتوانیم با قدرت به شما اطمینان دهیم که اگر اصول پایه ای نگهداری و اصول پایه ای راه اندازی و استفاده از دستگاه را رعایت کنید قطعا میتوانید سالها از ان ها بدون کوچکترین مشکلی استفاده کنید.

برند های پیشنهادی ما :

  1. ک ان سی یا knc
  2. دیانا یا Diana
  3. دوو یا Daewoo
  4. زوماکس یا Zomax
  5. رویال

 

بهترین قیمت خرید علف تراش را از کجا میتوان تهیه کرد؟

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخگویی به هر سوالی در زمینه کلیه ادوات و ماشین آلات کشاورزی با مشاوران ما  با شماره ۰۹۱۱۶۶۵۶۵۶۰ تماس بگیرید و برای خرید آنلاین انواع علف تراش ها و دیگر محصولات از طریق سایت ما اقدام به انتخاب و خرید انلاین کنید.

 

در هنگام خرید علف تراش به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خواننده گرامی اگر به دنبال خرید یک دستگاه علف تراش هستید، حتما توجه داشته باشید، که چه برندی خریداری میکنید. باید مطمئن شوید برند معتبر باشد و قطعات یدکی ان در بازار موجود باشد. با وجود انواع برند های علف تراش مختلف در کشور نکته مثبت این است که بسیاری از اجزای اصلی تشکیل دهنده علف تراش ها یکی است و جای نگرانی نیست. ولی باید کیفیت کالای منتخب شما مطلوب باشد.

نکته ی دیگری که باید در هنگام خرید علف تراش در نظر داشته باشید این است که چه قطعات یدکی همراه دستگاه شما وجود دارد.

برای قطع هر گیاه با قطر های مختلف شما باید از یک نوع نخ یا تیغه علف تراش استفاده کنید که نه به موتور شما فشار بیاید هم سرعت و کیفیت کار شما در بهترین حالت ممکن باشد پس انتخاب تیغه یا نخ انواع علف تراش ها بسیار مهم است.

 

11 نکته مهم  که باید در هنگام استفاده از دستگاه چمن زن، علف تراش یا علف زن خود رعایت کنید.

انواع علف تراش ادوات کشاورزی بریمانی

جهت استفاده بهینه از دستگاه و افزایش طول عمر  خواهشمند است هنگام استفاده از دستگاه به موارد ذیل توجه بفرمایید

مرحله 1: باید ابتدا از سلامت دستگاه خود با روشن کردن و تست و بررسی اولیه اطمینان حاصل کنید، دقت کنید که بچه یا حیوانی در اطراف محیط کاری شما نباشد.

مرحله 2: اگر مجبور هستید در محیطی کار کنید که احتمال دارد تیغه علف تراش با دیوار،سنگ، یا هر جسم سخت دیگری برخورد کند شما باید اقدام به تعویض تیغه و استفاده از نخ علف تراش مخصوص کنید.

مرحله 3: با توجه به ابعاد محیط کاری خودتان الگوی مناسبی برای نظم دهی و سرعت بخشیدن و بالا بردن کیفیت کارتان طراحی و انتخاب کنید.

مرحله 4: در علف تراش های موتوری بعد از 20 دقیقه کار به مدت یک ربع موتور را خاموش کرده و به آن استراحت دهید..

مرحله 5: تصمیم بگیرید که می خواهید با بریده های چمن یا علف چه کاری انجام دهید. اگر به آنها اجازه دهید، بریده ها می توانند مواد مغذی حیاتی را برای چمن یا زمین شما فراهم کنند. اما اگر میخواهید ظاهر صیقلی یا زیباتری در نهایت داشته باشید، می‌توانید بریده‌ها را جارو کنید. یا با استفاده از یک دمنده برگ آن‌ها را باد کنید.

مرحله 6: نسبت ترکیب روغن به بنزین ، ۵ درصد است و روغن مناسب دستگاه ، روغن استاندارد ۴۰ با روغن ۲ زمانه با ۹۵ درصد بنزین است.

مرحله 7: پس از استارت دستگاه با استفاده از ساسات , ساسات را به حالت اولیه برگردانید.

مرحله8: در صورت استفاده مستمر ، پس از استفاده از دستگاه و اتمام یک باک سوخت ، ۲۰ دقیقه به دستگاه استراحت دهید.

مرحله 9: هنگام استفاده از دستگاه با دور بالا ( بر گاز ) دستگاه را خاموش نکنید و یا به عبارت دیگر دستگاه را با دور پایین خاموش کنید.

مرحله 10: در صورت تصمیم به عدم استفاده از دستگاه برای مدت طولانی ، مخزن بنزین دستگاه را خالی نمایید و برای خالی شدن مدار کاربراتور از بنزین ، دستگاه را روشن نگهدارید تا بنزین باقی مانده در کاربراتور مصرف شده و دستگاه خود به خود خاموش شود. در صورت عمل نکردن به توصیه های بالا احتمال وارد آمدن آسیب جدی به موتور دستگاه وجود دارد.

مرحله 11: استراحت کنید و از انجام کار خوبتان لذت ببرید! مزه کردن میوه آخرین مرحله در این فرآیند است. نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید، به عقب برگردید و از منظره لذت ببرید.

 

کلام آخر انواع علف تراش ها

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی درباره انواع علف تراش ها موجود در بازار ایران به همراه ویژگی های آنها، انتخاب بهترین گزینه خرید، راهنمایی راه اندازی اولیه علف تراش ها و اصول نگهداری از علف تراش به شما بدهیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد. در صورت هرگونه سوال و پیشنهاد حتما نظر خود را برای ما بنویسید ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهیم.

مشاوره تخصصی قبل از خرید یا استفاده محصولات کشاورزی

مقالات پربازدید

محصولات پرفروش

نازل خورشیدی ۶ سوراخ بیرون رزوه سمپاش شارژی

نازل خورشیدی ۸ سوراخ داخل رزوه سمپاش شارژی

پمپ سمپاش شارژی یکسر رزوه بیکو B.CO

مشاوره تخصصی قبل از خرید یا استفاده محصولات کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *